Sunday, February 13, 2011

C.I.N.T.A




CINTAILAH YANG MENCINTAIMU




Cinta itu manis dan cinta itu juga pahit..tatkala ia manis..hargailah ia..tatkala ia pahit..jgn sesekali kau membencinya..kerana pahit yg sedikit membuatkn kau lupa manis yg pernah kau lalui..jgnlah kau menghukum cinta itu..jgnlah kau menghinannya kerana pahit yg kau rasa itu..Cinta itu sendiri hadir dengan manis dan pahit..jika kau sudah jatuh cinta dan kau mesti sedar yg kau akn merasa kedua-duanya..jadi jgn slhkn cinta..kerana cinta hanya bertindak,atas kemahuan dirimu sendiri..jgn slhkn cinta..kerana pahit dan manis itu ketentuan kau sendiri..CINTA,memang memberi banyak persoalan dan pertanyaan..kenapa ada cinta?mengapa ada cinta?bila ada cinta?adakah ada cinta?siapa ada cinta?semuanya bergantung atas kehendak-Nya..terimalah Cinta mu apa adanya...PAHIT mahupun MANIS nya..

Aku seorang yg pernah mengkhianati cinta dan aku juga pernah dikhianati cinta...aku pernah memberi manisnya cinta dan Aku juga pernah memberi pahitnya Cinta...PAHIT?MANIS?apa pun jua rasanya cinta,terpaksa ku telan semua...jika kau tanya adakah BERCINTA itu indah?
tiada jawapan untuk persoalan itu melainkan kau merasakannya sendiri..kau membentuk CINTA mu..jangan persalahkan orang lain jika cintamu itu tidak seperti yang kau harapkan..kerana semua itu pengajaran buat dirimu untuk lebih matang dalam menjalani perasaan ini..aku bukan INSAN yang hebat dalam berkata tentang CINTA..kerana aku hanya MANUSIA biasa...aku hanya mampu merancang dan segalanya ditentukan oleh yang MAHA ESA...setiap yang berlaku pasti ada hikmah nya..YAKINLAH HANYA PADA YANG SATU...dengan itu kau akan berjaya menemui cinta yang sejati dan hakiki..

No comments: